Friday, 8 July 2011

tiba masanya aku mengejar cita-cita ku

Diari sayang, Tengku Syahran

Ye, aku tak perlu lagi fikir tentang cinta. aku sudah cukup terluka. aku tak perlukan cinta kalau boleh. sebagai manusia akhir zaman, aku mahu berjaya duniawi dan ukhrawi. aku nak cita-cita aku tercapai. how? aku kena belajar bersungguh-sungguh mulai esok. aku dah tak boleh leka lagi. 


Cita-cita aku untuk menjadi seorang FORENSICS perlu ku capai satu masa nanti. INSYAALLAH tercapai sekiranya hidup aku diredhai-Nya dan berkat usaha aku kelak. :') cuma, satu je aku tertanya-tanya. mampukah aku berjaya? huhu. hanya DIA yang tahu. hmm, kalau aku nak jadi forensics, aku kena study tentang bahan letupan, toksikologi, DNA dan analisis percik darah, serta patologi forensik dan antropologi bila dah masuk Boston University kat Massachusetts, USA. wow! ITU cita-cita aku yang terlalu aku impikan. nak tengok how views in Massachusetts?


Boston University


 

Boston, Massachusetts

 

Massachusetts State House

 

cantikkan? itulah impian aku kelak. insyaAllah, aku akan sampai juga kat sana! walaupun dalam mimpi, hahaha. sampai juga kan? walaupun science aku sekarang tak lah sehebat mana. tak bermana aku bodoh kan? so, aku rasa aku boleh jadi forensic science nanti. hehe. doakan aku ye, diari syg. :') 

 

Selamat malam, Diari! 

2 comments:

  1. Come on girls.. Good Attitude.. ^_^ Kejar cita2,, Mesti boleh nye.. About pasangan hidup, urm.. Well, dah lepas SPM or Degree pon leyh carik.. Masih jauh lagi perjalanan.. Chaiyok2!

    ReplyDelete