Saturday, 23 February 2013

bicara hati ke hati bersama ibu bapa

Assalamualaikum.
Sobsob. Sayunya hari ni.
Bila aku berikrar pasal pelajaran yang melibatkan ibu bapa,
Mesti aku sebak. Taktau lah pasai pa. Lumrah hidup kod?
Anyway, aku ni susah nak nangis depan orang taw.
Susah sangat.
Benda yang paling aku sayang, Perkara yang sangat bermakna aku takleh nak control dah. Confirm i will let go the eye tears.
Hoho. pagi tadi. Steady lagi.
Sibuk menguruskan juniors KUM (Kelab Keusahawanan) untuk sesi menjual.
Dengar je pengumuman yang mengarahkan  tingkatan 5 bergerak ke dewan utama, aku terus bertukar langkah dan menuju ke sana. Semua berkumpul. Lelaki dan perempuan diasingkan.
Tujuan berkumpul di dewan utama adalah untuk berikrar depan ibu bapa untuk mendapat keputusan yang cemerlang untuk SPM nanti.
Okay.
Aku kena duduk depan sekali. Mama Ayah pula berada di second row depan sekali.
Memang jelas lah kan mama ayah nampak aku.
Tengah berikrar tu. Pergh. Tetiba sebak.
Sebak sangat.
Aku tengok mama. Aku tengok ayah. Muka mama dah merah sebab tahan nangis.
Hanya Allah je tahu perasaan aku masa itu.
Tersangat hiba. Dalam ikrar yang aku lafazkan iaitu akan dapat 10A dalam SPM nanti.
hmmm, what if i cant get it?
MasyaAllah memang aku akan mengecewakan parents aku.
Hmm. Sedang bermuhasabah diri.*
Takat ni, alhamdulillah, Aku makin rajin belajar.
Mudah mudahan aku akan dapat apa yang ingin dicapaikan.
InsyaAllah. Thanks, Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment