Saturday, 23 March 2013

SPM: The Huge Thing in My Life

ehem, assalamualaikum!
hari ni baru aku balik rumah setelah 3 minggu lamanya tak balik.
tadi Aman, Ema & Mama yang jemput aku. seronok :D
semangat gila aku balik. sampaikan buku homeworks boleh tertinggal dalam bilik bacaan.
hahaha
disebabkan MSSM nak tumpang asrama tikl aspuri & aspura, maka locker setiap pelajar  asrama hendaklah dikosongkan. tapi ada gak orang taknak kosongkan locker, jadi dibenarkan untuk menguncinya. cuma kalau apa apa terjadi, adalah tanggungjawab sendiri.
arahan ini dikeluarkan sebab ada kes sebelum ni, pelawat datang tumpang asrama, depa p kopak locker pelajar. jahatkan?
jadi langkah berjaga-jaga, pelajar kenalah kosongkan locker.
aku pula taknak ambil risiko. heheh. aku angkut semua barang dalam locker, aku bawa balik.
2 beg besar aku angkat masuk dalam bonet kereta. alatan mandi & baldi pun aku bawa balik.
hahaha. rasa macam nak pindah pula :P
sebelum balik tu, aku salam bersalaman dengan budak dorm. side aku jelah. side sebelah tak sempat. disebabkan masa tu dalam pukul 1.30pm, aku kena bayar RM5 untuk dapat kad outing. cekik darah tak? why? sebab dorm aku kena tahan kad outing dan akan dikeluarkan pukul 3.00pm.
lol
dorm aku kena tahan pun sebab tak light off je.
btw, bukan salah side aku pun. side sebelah yang salah.
elok elok dah light off pukul 11.45pm, pukul 1am depa p on balik.
so sama jelah light off atau tak kan?
jadi side aku lah jadi mangsa.
aku rasa, aku je yang sanggup bayar RM5 untuk balik awal.
aku memang kena balik awal sebab my family dah sampai.
takan nak tunggu pukul 3 baru gerak kan?
so aku jalan ke bilik warden, aku panggil mpp, hulur duit.
dan dapatlah kad outing berharga RM5 tu HAHAHAH

lepas tu masuk kereta. mama tanya nak p mana? aku jawablah, nak p Mid Valley! mengidam Cream Puff!
nasib baik lah aman driver. at least dia tahulah jalan ke Mid. kalau mama yang driver without guider confirm terus balik rumah.
hahaha

Dalam perjalanan nak ke Mid Valley dari sekolah tu, aku terbayang-bayang muka kak Anje naik atas pentas masa penyampaian slip peperiksaan SPM semalam.
she got 10A's and being a best student for 2012 in TIKL! wow seriously AWESOME!
dah lah kak anje tu softballer. pandai, otak geliga!
pergh, seronoknya jadi macam dia!
sungguh aku teringin nak naik pentas macam dia tu. bukan guru kelas yang kasi, tapi pengetua yang kasi slip tu.
walao, confirm mama menangis teresak esak tengok kejayaan aku.
HAHAHAHA. kata kata itu satu doa jaaaaaaaa. insyaAllah berjaya. like i said sebelum ni.
aku takleh main main dah. kadang-kadang aku fikir, aku dah penat untuk bermain main.
aku rasa aku tak pernah serius dalam pelajaran. so aku kena dah start belajar continuously. aku nak jadi macam kak anje. nak banggakan mama ayah. nak ajak mama ayah naik pentas jugak. nak p luar negara. nak gaji banyak. nak dapat biasiswa. so, aku kena belajar sungguh sungguh. tanya kalau tak faham. jangan tidur ija jangan tidur dalam kelas. focus penting. buat nota ringkas. pandai bahagi masa antara belajar ngan main sofbol. bangun awal tu penting! 

YEMMEH, SAYA YAKIN BOLEH DAPAT



tengah dok berangan-angan tu, sampai pun kat mid valley.
aku terus suruh kakak aku cari kedai cream puff tu, Beard Papa's kalau tak silap.
hehehe.
cari cari punya cari, jumpa pun kedai dia.
aku terus beratur. aku lah yang pilih cream puffsss tu.
aku beli 6 biji cream puff. banyak tak?
hahahah. lawak lah kalau aku yang makan sorang, mestilah untuk family jugak.
hihi
dah beli cream puff tu, jalan jalan lagi.
jumpa pulak Tako Tao.
wuhuu, aku sekarang penggemar Tako Tao! lagi lagi octopus punya. wuhuu, lazatnya!
itu kakak aku yang belanja taw. beli 3 set Tako Tao. heheh
2 set octopus & 1 set prawn.
cepat cepat p kat kereta. masuk je, terus makan Tako Tao. makan lah panas panas. sangat sedap!
mama yang tak pernah makan pun kata sedap. hihi

patu aman keluarkan kereta dari bangunan Mid Valley.
terus menuju ke rumah.
akhirnya, jejak gak kat rumah, setelah 3 minggu tak balik.
rindu taw! hihi
kk dah dah. cerita sampai sini je. baibai assalamualaikum :D

No comments:

Post a Comment