Friday, 3 May 2013

*Waktu pagi, masa rehat.
Izzati Subhan datang ke arahku dari kawasan public phone.
"Kau call siapa weh?"
"Aku call mak aku, tapi tak angkat."
aku melihat dia memegang duit syiling bernilai 40sen.
hmmm, *thinking
"Haa, kau tak dapat call kan. apa kata kau kasi aku je. Hari ni birthday mama aku. aku tak wish lagi. hee"
"Haa, ambillah, tapi ni duit Hayati NMJ."
"Haa Hayati, aku nak pakai 40sen kau ni. kau nak aku ganti or kau nak kasi?"
"Alaa kau ambil jelah."
weeeeee, a piece of cake! boleh lah call mama ni.
hmm.
okay, jom Farizah, kita gerak ke public phone.
tet tet tet.
Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy Birthday to Noorsiah,
Happy birthday to you!
Mama, happy birthday! yang ke-50 kan?
haa ija harap mama panjang umur, & murah rezeki!
Mama kat mana ni?
bla bla bla.
okay lah mama, duit dah kosong sen ni.
baibai birthday woman! assalamualaikum.
aku tamatkan perbualan singkat itu.

patu aku pulang ke kelas.
belajar belajar.
pukul 1 balik asrama.
aku tak p makan kat dining pun sebab excited sangat nak balik.
mama janji nak datang pukul 2.30pm.
tunggu punya tunggu punya tunggu.
pukul 3pm baru datang.
Hadoi, malay betul.
dah depa sampai tu. aku letak beg-beg dalam bonet, then terus buka pintu bahagian mama.
Mama, happy birthday! aku mencium pipinya.

lalu aku hulurkan kad khas untuknya yang bertajuk Puisi buat Mamaku <3



wuuu, first time kod aku tulis puisi sendiri. ayat terabur gaklah. tapi takpe, first time kan?
HAHAHAHA. aku dah sebak dah. tapi tahan tahan.
dah kasi tu, aku masuk dalam kereta.
aku melihat mama kusyuk membaca kad yang diberi.
mata mama berkaca.
HAHAHAHA, dalam hati aku gelak.
YEAH, berjaya juga aku buat mama berkaca.
dahlah mama tu tough orangnya.
HAHAHA, bangga -,-'
dah baca tu, mama kata mama sayang aku juga.
mama sayang semua orang.
pergh, terharu :')
lepas tu, ayah drive pulang terus ke rumah.
malam tu pulak p keluar makan dekat Sungai Kantan.
ada lah lauk yang best best.
akhirnya dapat gak makan besar kat luar.
dah sebulan lebih makan lauk dining je. lol

haa, ni gambar bersama birthday girl woman!



Last but not least, I love You Mama!
Happy Birthday <3

No comments:

Post a Comment