Saturday, 17 August 2013

raya vs trial

knock knock
hihi Assalamualaikum :P
oppss terjelir lidah pulak
Minta Maaf, maaf zahir dan 'batiiiiiiiiiiiiiiin'. lol
Okay semua, Selamat Hari Raya :D
semoga kita dapat sambung dan meneruskan segala amalan ibadah kita yang wajib & sunat-sunat tu semasa bulan ramadhan dulu.
mungkin aku agak lewat untuk menceritakan pasal hari raya. tapi aku nak cerita jugak! lol
Ya I admit, raya tahun ni sangat berbeza.
kenapa? sebab
hmm
pertama kali aku pergi ke masjid di Beranang untuk menunaikan solat raya aidilfitri bersama-sama dengan ayah dan abang-abang.
mana mama & kakak?
mama kerja malam & kakak err ABC.
jadi aku pun mula-mula taknak pergi, tapi aku dah teringin sangat nak pergi solat raya tahun ni.
aku gagah pergi juga walaupun seorang je perempuan.
aku dah sampai situ. okay krik krik
aku cari saf yang sederhana penuh.
aku salam orang sebelah kanan dan kiri.
okay, unknown >.<
kekok. aku mendengar takbir. aku ikut sekali.
tetiba mengalir air mata. kerana apa?
aku pun tidak beberapa pasti. mungkin tersentuh mendengar takbir raya.
baru aku faham kenapa orang dalam tv yang takbir tu menangis.
walaupun sebenarnya ustazah form 3 kata takbir raya sebenarnya kena gembira sebab memperoleh kemenangan.
tapi orang yang menangis tu bukan sebab sedih. tapi tersentuh, terpegun, mereka merasakan kebesaran Allah.
Subhanallah. ya aku dapat merasakannya.
selesai semua, aku balik ke rumah.
tak lama lepas tu
jiran tetangga datang beraya di rumahku.
tak sangka mereka pun lewat balik kampung.
memang tak sunyi taw raya pertama tu. Alhamdulillah. terima kasih ye datang rumah saya! lol
selesai saja mereka bertandang,
mulalah sesi bermaaf-maafan antara kami sekeluarga.
tahun ni aku teruk sangat lah kod?
mungkin sebab tu im so fragile to cry in front of my parents.
selalunya aku tahan taw!
aku takkan nangis depan mama ayah.
tapi taktau ah. bila dah melutut depan ayah tu.
aku teringat result aku. (fizik fail)
terus mengalir air mata. nak sebut minta maaf pun tergagap-gagap.
lol lawak jugak kan bila fikir balik.
it also happen when i ask forgiveness from my mama.
oh man.
dengan mama lagi aku sebak.
ya Allah. macam-macam aku terbayang.
mama baik sangat kalau difikirkan secara rasional.
aku je tak bersyukur. hmm
selesai je bermaaf-maafan. kami bergambar bersama-sama.
tapi tiada orang ke tujuh?
BHAHAHA gunalah timer!
dan ini hasilnya :D
hahaha, comelkan my parents? i really love this photo!
dan ini pula kami three musketeers
hahaha, pada raya pertama kami berjubah ala-ala arabic :P
hihi
itulah hari raya pertama yang bermakna untuk tahun ini.
cuti dua minggu ni memang dugaan! TRIAL~
bila aku start belajar? hahah. hari selasa.
masa aku buat study group with my superb friends!

Aisyah, Arina, Azim & Naim
mereka pandai pandai taw. terima kasih kerana sudi ajar aku haritu <3
belajar apa? hmm. akaun, chemistry dan physics my favourite! hahaha
kalau lah dorang ni ada kat sekolah. masyaAllah.
aku rasa fizik aku terus A
aku rasa chemist aku terus A
aku rasa akaun aku terus A+
wuuu, tapi malangnya, kami berlainan sekolah kecuali cik Aisyah yang berkaca mata tu.
seorang Saser, seorang MRSM johor, seorang lagi Sesta
hihi. again THANKS ALOT
diikuti pula hari khamis.
aku belajar chemistry!
dengan azim melalui wasap.
hahaha. style tak? azim tu tutor chemistry taw.
im very salute him. PANDAI!
pandai ajar jugak.
aku faham apa dia ajar ^^
great to have a friend like him :D
hari ni pula aku belajar add math..
buat exercise trial spm tikl 2012
mak oii.
aku buat paper 1 je pun. dah take 3 hours.
gila kan? tu pun ada gak taktau jawabnya.
haih. masalah besar gak tu.
aku impikan 10A, tapi samar-samar lagi.
tapi insyaAllah. aku mampu melakukannya YEAAAH
remember your parents!
their sacrifices towards you ijaaaaaa
huhu
ma ayah, ija minta maaf kalau ija tak dapat keputusan yang ma ayah impikan nanti
i love you both!

No comments:

Post a Comment